Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

30 januari 2008

Tomatensoep naar moeder's recept

Afgelopen weekend maakten mijn moeder en ik haar beproefde tomatensoep, die zelfs nog lekkerder smaakt dan de tomatensoep uit blik van de Aldi, maar dan van vérse ingrediënten is. Vroeger had mijn oom een tuinderij, waarin hij jarenlang vooral tomaten kweekte. De overrijpe exemplaren die ze zelf niet opkonden, kreeg mijn moeder dan (ze is de benjamin van de familie). Zakken vol soms. Na enig gepieker wat ze nou in hemelsnaam met al die tomaten moest doen, besloot ze ze eenvoudigweg gaar te koken. De hele pan tomatenmuk was onooglijk met alle zaadjes en velletjes, dus zeven maar, dacht mijn moeder terwijl ze haar niet-electrische handzeef erbij pakte. Het merendeel deed mams in de diepvries als tomatensoepbasis, maar met toevoeging van een bouillonblokje, Maggiblokjes, wat rijst, een blikje tomatenpuree, soepballetjes, vermicelli en vers selderieblad draaide mijn moeder haar hand niet om voor de vervaardiging van een smakelijk soepje. Al tijden in ieder geval míjn favoriet:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten