Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

21 februari 2013

Mueslikoeken met een Strikje

Oh nee. NEE! Ik dacht even één van mijn favoriete lunchsnacks te gaan halen (mueslikoek) en heb daar met graagte amandelbroodje en kaascroissant voor in de andere winkels laten liggen. Maar als ik op de hoek van de Ziekerstraat met de Tweede Walstraat sta (Nij- megen), blijkt enkel de leegte van voorheen Bakkerij De Postduif. Over het plakkaat van bedrijfsmakelaars Strijbosch&Thunnissen is een sticker 'verkocht' aangebracht en met een snik die ik naarstig tracht te verdringen, SMS ik naar mijn grote mede-mueslikoeken- fanaat dat we ze nóóit meer gaan eten...

Bijna stap ik ontdaan het tegenoverliggende Multivlaai binnen, maar ik weet van tevoren eigenlijk al dat geen Limburgse kruimel gaat helpen in dit rouwproces. En ik besluit dat het beter is hier even doorheen te bikkelen zonder inferieur troostvoedsel (wat geen kwaad woord over vlaai is, hoor). En toch.. Laat ik toch maar twee deuren verderop bij Patisserie Strik (Ziekerstraat 124) gaan informeren. Als bakkers onder elkaar weten zij misschien meer; mogelijk is het recept vrijgegeven ofzo, want ik ben vast niet de enige liefhebber van de volgens mij vermaarde mueslikoeken. Dus ik vraag daar hoe het zit met Bakkerij De Postduif en het eerste wat de dame in kwestie mij antwoordt is: "Zoek je mueslikoeken?" Eh, ja. Nou, die verkopen ze nu bij Strik. Het pand op de hoek staat al een jaar leeg en de bakker is met pensioen, maar hij heeft nog wel een tijd parttime bij zijn bakburen meegedraaid, gewoon, voor de leuk. En het recept van zijn mueslikoeken (à €1,50) heeft hij over- gedragen aan de patisserie die nu 75 jaar in Nijmegen resideert. Dus die gaan voorlopig niet weg!!

1 opmerking:

  1. Nou, ik was ook ernstig ontdaan toen ik ontdekte dat de Postduif dicht was.En dus ook heel blij toen Strik nu de mueslikoeken verkocht. Kan ik tenminste weer met een goede reden naar de stad!

    BeantwoordenVerwijderen