Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

17 februari 2014

Een roosje m'n roosje

Ik heb nu de juiste tip: Wilton 2D. En dat slaat dan op de correcte spuittip (of spuitmond), omdat je anders dus mooi geen rozen kunt spuiten (van meringue bijvoorbeeld). En rozen spuiten is wat het moet zijn; voor op de inmiddels infameuze bruidstaart die ik voor mijn broer ga maken eind april :) en :o

En dan probeer ik meteen maar de witte chocolade botercrème van Rudolph uit (Rudolph's Bakery: 'rode bessen cupcakes met witte chocolade'), want zo'n 'botercrème' van alleen roomboter en poedersuiker vind ik te karig en niet smakelijk genoeg voor een delicieuze bruidstaart. Déze blijkt te lijken op de botercrème van Holtkamp, waarbij een (uiteraard) zelfgemaakte banketbakkers- room wordt verrijkt met een karrenvracht zachte roomboter. Rudolph voegt er nog gesmolten chocola aan toe. En dan heb je fluwelig zachte crème met een verfijnde textuur die de op het internet vaak gebruikte botercrème van alleen boter en suiker (en soms roomkaas) simpel en bij verre overtreft!

De rozen gaan bovenop verse chocoladecakejes. En in een (gratis) gebaksdoosje (van de Jumbo - op te vragen bij de bakkersafdeling in de winkel) vormen zij aldus het verjaardagscadeau voor een goede vriendin die niets hoefde te hebben. Met de nieuwe Quest Psychologie, waar toepasselijk "Hoe ouder, hoe leuker - het beste deel van je leven komt nog" op de voorkant staat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten