Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

20 december 2014

Nasi goreng djawa

Het lief houdt van stamppot. Maar dat gaat me nèt even te ver. Want ik heb kerstvakantie met een hoofdletter V en dus is er wel meer tijd nu om te kokkerellen dan voor een stamppotje nodig is (hoewel voor al die aardappels schillen ook behoorlijk wat tijd vereist is, maar dat is niet wat ik bedoel met kokkerellen). Dus ik pak Lonny erbij...

... en knal in ieder geval een 'nasi goreng djawa' in elkaar. Een heerlijke 'gebakken rijst' (want dat is wat nasi goreng betekent). In de wok wordt (rode) ui met knoflook gefruit. Samen met trasi, koriander, laos en nog sambal vormt het een soort boemboe waar (veel) kool en gekookte rijst doorheen geschept worden. Dan ketjap erbij, en verse selderij.

En samen met atjar, seroendeng en een spiegeleitje (of is dat meer een Chinees ding?) is er een prima maaltijd. Het fijne van zo'n nasi goreng maken, is dat er veel te veel is voor twee personen. Dus dat betekent lekker veel goeds voor de dag van morgen. Hoewel deze misschien niet zó goed was als mijn nasi goreng van 2010 (voor zover ik het me kan herinneren).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten