Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

05 maart 2015

Pooja Samaan Factory

Ik heb het perfecte verjaardagscadeau bedacht voor een goede vriend die niet van koken houdt maar wél van lekker eten. Maar daarvoor heb ik éénpersoons wegwerpbakjes nodig. Want ik houd namelijk wel van koken; sterker nog, ik ben er dol op. En ik ga zijn diepvries volstouwen met fijne diners en soepen - enkel nog op te warmen (lasagne, chili con carne, stoofvlees, geroosterde gele paprika-en tomatensoep). Maar dat moet dan natuurlijk in kant-en-klare bakjes. En om nou 'mijn goede Tupperware' op te offeren... (nee, hoor, ik zou het absoluut en zéker terugkrijgen, maar ik voel me nu bijna echt een catering en bij catering horen nou eenmaal cateringschaaltjes). Een mens zou naar de Makro kunnen gaan, maar ik weet een beter adres:

Op de ASW (amsterdamsestraatweg) op nummer 262 weet ik 'Pooja Samaan Factory' te zitten, die alleen al door zijn kleurige aankleding enorm opvalt in het straatbeeld. De winkel is van Indiaas allooij en geurt (een beetje te) sterk naar wierook. Bollywood muziek weerklinkt door de speakers en eigenlijk is de sfeer binnen van een ongekende gezelligheid. Dat laatste komt ook doordat de lange (diepe) winkel tot de nok toe gevuld is met bakjes, schaaltjes, containers, plastic servies, bekertjes, prikkertjes en ander makkelijk keukengerei. Of te wel: "het beste adres voor al uw Indiase feestversieringen".

En hier vind ik precies wat ik zoek. Mooie grote (goudkleurige) schalen (met decoratief reliëf) waar koekjes en cakes op te presenteren zijn (à €1,00). Plastic soepbakjes met deksel die hittebestendig zijn en dus zó de magnetron in kunnen (à €1,00). Kleinere (en grotere) ovenschalen van dik aluminium met handig kartonnen deksel (€0,30 p.st. maar ik krijg €0,10 p.st. korting). En ondertussen heb ik een zeer interessant gesprek met de uitbater, die ook van koken houdt en een zelfde soort actie als ik heeft uitgevoerd voor een vriend met een nierprobleem.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten